McNeill - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu McNeill - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu

McNeill

Door: Esther

26 Juli 2015 | Canada, Port McNeill

Dag 4,

Op weg naar Port McNeill zijn we langs Beaver cove en Telegraph cove. Het eerst is een plaats waar ze hout verwerken en Telgraph cove is een vissersplaatsje. Na het bezoek in het museum over walvissen wat niet heel groot was en je door de vloer het water bijna zag, zijn we richting het hotel in McNeill gegaan. Het was zoals ik het verwacht had. Het was een sushirestaurant en er hing een apart luchtje, vooral als de ramen de deuren dicht waren. Het was pas 2 uur in de middag dus nog tijd genoeg om een kijkje te gaan nemen in Port Hardy. Een visserstadje in het noorden van het eiland. Hoe gingen we op zoek naar zeearenden. Na een tijdje spotte ik er 1 in een boom. Na een hoop foto's zijn we verder gelopen. Jeroen en ik zijn nog een stukje over het strand gelopen waar we grote schelpen gevonden hebben. We hoorden nog meer arenden en achter ons vloog er 1 uit de boom. Een local kwam een emmer met resten van een vis in de branding gooien. Er vlogen veel veel meeuwen op af, maar de arenden kwamen ook. Hier hebben we veel foto's van kunnen maken van dichtbij. Deze kunnen we van ons lijstje afstrepen. Op naar de orka's!!!!