Walvisspotten - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu Walvisspotten - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu

Walvisspotten

Door: Jeroen

27 Juli 2015 | Canada, Port McNeill

Vandaag was de dag dat we orka's mochten gaan spotten
Om kwart voor 10werden we verwacht. Na eerst verkeerd te zijn gereden waren we toch nog op tijd! We waren met ongeveer 18 man. Het was een mooie dag maar toch wel koud als de boot volle vaart vooruit ging.

Als eerste zagen we zee otters deze waren nieuw in het gebied dus we are lucky! Daarna gingen we door naar rotsen waar wel 62 zeeleeuwen zaten en brulde.
Daarna gingen we op zoek naar het grotere werk. Eerst zagen we walvissen, dit was al een hele belevenis. De staarten kwamen elke keer mooi boven water! Op de foto zetten was lastig.

Daarna gingen we op zoek naar de orka's. We hadden al vrij snel een groep gesignaleerd en ze kwamen ook redelijk dicht bij. Toen gingen we richting de haven maar onderweg stopte we nog een keer. We kwamen midden in een groep met orka's die ook erg dichtbij kwamen. Hier enkele mooie foto's geschoten.

In de haven terug aan gekomen hebben we de auto gepakt en weer richting Campbell River gereden. Hier nog gezwommen en gegolfd in het hotel

Daaaaag