Beren spotten - Reisverslag uit Valemount, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu Beren spotten - Reisverslag uit Valemount, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu

Beren spotten

Door: Wendy

01 Augustus 2015 | Canada, Valemount

Dag 10
Vandaag is een rustige dag. We rijden vanuit Blue Water 10 minuutjes naar River safari. Dit is een bedrijf wat boot- en jeeptochten aanbied om willige te spotten. We zijn in bearcounty dus hopen dan eindelijk beren in het echt te kunnen gaan zien. De boten die aanleggen wanneer wij zitten te wachten hebben allemaal meerdere beren gezien. Een boot zelfs een moeder met twee kleine beren. We hebben dus goede hoop dat wij ze ook gaan zien. We vertrekken om 11 u met 4 andere mensen op een boot de Thompson River op. Al snel ziet gids Raul in de verte een zwarte beer op de oever. Hij vaart de boot er snel heen en laat hem vervolgens uitdrijven zodat we rustig dichterbij de beer kunnen komen. Het is een vrouwtje van ongeveer 4,5 jaar oud. De beer loopt langs de oever en kijkt niet op naar ons. Een tijdje later klimt hij door de bossen langs de rotswand omhoog en verdwijnt hij. We varen verder een breder stuk van de rivier op. En al snel zien we weer een beer. Dit keer een zwarte vrouwtjes beer van maximale grootte. De gids denkt dat ze 8 jaar oud is. Nadat we hem een tijdje hebben gevolgd varen we verder naar een aanlegsteiger. We leggen hier aan en bezoeken een waterval. Hierna varen we terug richting het boothuis.

We rijden verder richting het noorden tot Valemount. We bezoeken hier een zalmpaaiplaats en een moeras waar vaak elanden zijn. Helaas zien we geen dieren. We vervolgen onze reis richting het Mount Robson uitkijkpunt. Mount Robson is de hoogste berg van de Rocky Mountains. Helaas zit de top van de berg verstopt tussen de sluierwolken. We hebben vandaag weer prachtig weer gehad net als afgelopen dagen met temperaturen boven de 30 graden. We zijn aangekomen bij de hut waar we gaan overnachten in Tete au Jaune. Deze lodge ligt langs een mooie helder blauwe rivier waar we nog lekker in het gras langs de kant hebben gezeten.

• 03 Augustus 2015 - 09:30

José Van Gils:

Hoi Luijtjes,

Alles gaat prima zo te lezen. Al veel mooie natuurparken gezien. De reis verloopt ook voorspoedig, behalve soms naar 't noorden i.p.v. 't oosten :-) maar dan heb je die kant ook maar weer gezien.
    Lizette, Wendy, Esther en Jeroen geniet er van, goeie reis verder en de foto's v.d. beren zien we later nog wel.

Groetjes,
    José v. Gils

• 03 Augustus 2015 - 11:13

Angela Van Der Meulen:

Leuk om te lezen wat jullie meemaken.
    Meteen een goed begin als je een koffer kwijt bent.
    Geniet van jullie bijzondere trip.

Groetjes Angela en Coen van der Meulen

• 03 Augustus 2015 - 18:09

José:

Nog hele mooie dagen in Canada
    groeten, de buren 15a

• 04 Augustus 2015 - 10:51

Theo, Dieni En Oma:

De verhalen zijn echt heel leuk.
    We volgen jullie met plezier.

Nog heel veel plezier de laatste week, geniet ervan.
    Wij lezen het weer wel.

Groetjes,