Rodeo - Reisverslag uit Strathmore, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu Rodeo - Reisverslag uit Strathmore, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu

Rodeo

Door: Esther

03 Augustus 2015 | Canada, Strathmore

Dag 12
Het was de grote dag van de rodeo Stampete in Strathmore. De dag begon met een uitgebreid ontbijt in het hotel in Canmore. Rond 10.30 uur zijn we vertrokken naar Strathmore. De avond van te voren hadden we foto’s van Google Maps gemaakt om de weg te kunnen vinden. De goede voorbereiding heeft z’n vruchten af geworpen. Om 13.00 uur begon race de chuckwagons. We hadden de verkeerde kaartjes gekregen namelijk van zondag. Dus daar was in het begin wat verwarring over. Toen dat allemaal gezakt was moesten we eerst even uitvogelen hoe het precies in zijn werk gaat. Mijn buurvrouw heeft mij de spelregels verteld en verteld wie de mannen op de wagens zijn en wie er aan de top staan. Een sport waar veel geld in om gaat. Na de race was er een pauze van 1,5 uur waarin we even hebben rond gekeken. Voor het berijden van de stieren waren er nog meer wedstrijden, zoals bronk riding(hengst rijden), barrel racing (sla-om rond vaten), calf wrestling (kalf worstelen), calf roping( lasso werpen om kalf), bull ride(Stier rijden) en de kinderen reden op schapen.
Het ging allemaal even snel. Het tempo zat er goed in. Zelf had ik meer verwacht van de rodeoclowns. Na de rodeo zijn we weer terug gereden naar Canmore. We hebben nog gegeten bij Boston pizza. Was erg lekker. Mijn camera doet het weer. De lens maakte waarschijnlijk geen goed contact met de camera.