Rockies part 2 - Reisverslag uit Kootenay National Park, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu Rockies part 2 - Reisverslag uit Kootenay National Park, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu

Rockies part 2

Door: Wendy

04 Augustus 2015 | Canada, Kootenay National Park

Dag 13
Vandaag zijn we vanuit Canmore een stuk terug gereden naar het noorden om het laatste deel van de Rocky Mountains te bezoeken. We hebben the hoodoos en het centrum van Banff bezocht en daarna zijn we via de parallelweg A1 naar het noorden gereden. We hebben een wandeling gemaakt in Johnstone Canyon. Helaas regende het op dit moment. Gelukkig waren dit pas de eerste regendruppels tijdens de vakantie. Het wandelpad loopt langs de binnenkant van de wand van de kloof. Via het pad zijn de Lower Falls en de Upper Falls te bereiken. Een mooi wandelpad! Daarna zijn we naar Kootenay National Parc gereden. Dit park ligt ten westen van Banff National Park. We hebben daar de Marble Canyon bezocht. Het wandelpad bij deze kloof begon bij een rivier en liep in tegenstelling tot het wandelpad bij de Johnstone Canyon langs de rand van de kloof mee omhoog. De rivier had mooi blauw water. We hebben niet heel het pad afgelopen. Daarna wilden we naar een waterval in de buurt van de kloof gaan. Helaas was het wandelpad vanwege problemen met een brug afgesloten. We hebben onze weg vervolgd naar een wandelroute die in 20 minuten leidde naar The painted pots. Dit zijn ‘waterpoelen’ die door aanwezige mineralen verschillende kleuren hebben. De potten lopen over in een kreetje naar beneden. De kreek heeft een roestvorming kleur en ziet er modderig uit. Onderaan de kreek is een modderig veld met gele vlekken. Dit was wel leuk om te zien omdat het even wat anders was na alle meren en watervallen ;-). Na dit bezoek zijn we naar Canmore gereden en hebben daar net als gisteren weer gegeten bij de Boston Pizza. Vannacht slapen we in het Stoney Nakoda Resort ten zuiden van Canmore. We hebben de Rockies verlaten zonder helaas meer wild gezien te hebben dan de twee beren tijdens de boottocht en een kudde bighorn sheep langs de weg terwijl we 100 km/uur reden. Maar het was voor mij na 10 jaar de moeite waard om Jasper en Banff terug te zien en ik heb nu gelukkig ook Yoho en Kootenay kunnen zien :-)!