Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Jeroen en Esther

24 Juli 2015 | Canada, Tofino

De reis was goed verlopen al moesten bij de vlucht van chicago naar Vancouver de benen flink worden ingevouwen maar we hebben het gered! We landen om 7 uur en om 9 uur moesten we de boot hebben naar Vancouver island! Snel koffers pakken. Jeroen zou de koffers wel even pakken maar dit was toch wel lastig voor iemand die kleuren blind is! Uiteindelijk hadden we twee koffers dus misten we er nog 1. De koffer van jeroen was in Amerika blijven hangen. Dus maar auto ophalen met een koffer minder. Dit ging vlotjes zodat we om half 9 bij de Ferry stonden. Deze boot tocht duurde anderhalf uur zodat we rond kwart voor 11 in ons eerste hotel kwamen in Sidney. De volgende dag stond netjes de koffer van Jeroen in het hotel. Helaas met een extra windgat erin.

Dag 1
De reis ging richting port Alberni met een aantal tussenstops voor dingen te bezichtigen. Eerste stop moest zijn een park met totem palen. Het is dan wel makkelijk als je een adres hebt die je kan invoeren op de navigatie. Helaas niet gevonden dus door gereden naar de spoorbrug bij kindsol trestle. Dit was een spoorbrug die niet meer in gebruik is.

De reis ging door naar het macmillan provinciale park.
Dit is een park met grote bomen waarin Esther ook in heeft gestaan zoals op de foto is te zien. Jeroen heeft hier nog wat bomen verplaatst wat ook is te zien op de foto's.

Nadat we dit park hadden bezocht gingen we naar mclean Mill park, helaas was hier weinig bedrijvigheid dus besloten we om op zaterdag terug te gaan.

We gingen naar het best Western hotel in port Alberni. Daarna gingen we een hapje eten in een leuk bistro restaurant in de buurt. 'Savonds nog even een duik genomen in het buiten zwembad.

Dag 2
Vanuit ons hotel zijn we na een stevig ontbijt vertrokken naar de westkust van het eiland. Na 1,5 uur over een slingerweg, berg-op-berg-af kwamen we aan bij het informatiecentrum van Ucluet. We zijn rechtsaf gegaan richting Tofino. Langs deze weg ligt long beach. Hier zijn we op verschillende punten gestopt om te kijken. Bij onze eerste stop kwamen we onze huisarts tegen. Wat is de wereld dan toch weer klein. Op longbeach was niet heel veel te zien. Het stukje regenwoud was wel erg mooi om te zien en leuk om over het pad tussen de bomen te wandelen. (Zie foto) in Tofino hebben we geluncht en watervliegtuigen bekeken. Nadat we de hele weg weer terg gereden hadden zijn we richting Ucluet gereden. Hier zijn we naar de 'super' ahum grote vuurtoren gereden. Hier waren we snel klaar met kijken dus zijn we terug naar Port Alberni gereden.

• 28 Juli 2015 - 15:59

Anita:

Ben erg benieuwd hoe Jeroen bomen heeft verplaatst ;-)
    Helaas zijn de foto's niet zichtbaar. Niet goed geladen? Alleen foto van Lisette op brug is zichtbaar.
    Kunnen jullie andere foto's nog een keer opnieuw laden?
    Groetjes
    Anita

• 29 Juli 2015 - 09:16

Marie - José :

hi Liset,Jeroen Esther en Wendy

Wat ontzettend leuk dat wij vanuit Nederland zo mee kunnen genieten. De foto via de watapp van de walvis is super denk dat in het echt deze machtig vis te zien nog indrukwekkender is dan de foto. Geniet heerlijk verder.

Marie José