Vancouver city en whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu Vancouver city en whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van luijtjes - WaarBenJij.nu

Vancouver city en whistler

Door: Jeroen

29 Juli 2015 | Canada, Vancouver

Dag 7
In de ochtend gingen we meteen naar het capilano suspensoir bridge. We kwamen toen ook weer over de suspensoir bridge met de auto.
Aangekomen bij het park was het gelijk een drukte dus moesten in de rij aansluiten voor een kaartje! In het park aangekomen was er een lange brug die flink schommelde , een cliffwalk op flinke hoogte en verschillende wandelpaden. Het Aziaten gehalte was hier hoog, het park viel een beetje tegen voor wat je betaald omdat we ook al op Vancouver island waren geweest en mooier gewend waren. We besloten om de stad achter ons te laten en richting whistler te rijden, hier werd een groot deel van de olympische spelen 2010 gehouden en was 1.5 uur rijden vanaf Vancouver. In whistler gearriveerd gingen we eerst naar een deel van olympisch park waar de ski schans en biatlon werd gehouden. Hier hadden we een ronde gereden en daarna naar de Alexander falls gereden dit was een paar honderd meter. Het was zeker de moeite waard. Daarna gingen we verder richting het hotel. Het bleek een kamer met twee badkamers , ze hadden helaas wel maar 1 bed dus was er een slaapbank die niet goed lag. We zijn whistler in gegaan om. Te eten en daarna rond gelopen , het mountainbike en BMX is hier erg populair en er word een snowboardpark in zomer gebruikt voor fietsers, erg leuk om te zien!